שם הסטודנט
:
ליאור
ארשטיין
מחלקת הלימוד
:
הנדסה
מכנית
שם המנחה
:
גיא
קלפ
מערכת הנצלה
לרחפן
( מעוף ) חלק א
תערוכת
פרויקטי
גמר
2013 1
מטרת הפרויקט
:
פיתוח יחידת הפעלה למערכת הנצלה עבור
) מ" כטב
Quadcopter
( ,
אשר תופעל בזמן נחיתה
לא מבוקרת
, ( תקלה )
תפחית את הסיכון לפגיעה בנפש
,
תעמוד בדרישות התקן
STANAG 4703
"וע
י כך תגדיל את מעטפת הביצועים והאפשרויות לשימוש ברחפן
.
דרישות ואילוצים בפרויקט
:
משקל מערכת
ההנצלה
קטן מ
500 [g]
,
כאשר משקל יחידת ההפעלה כ
150 [g]
.
זמן תגובה קצר ומהירות הפעלה גבוהה
:
T=500 [ms]
.
היחידה לא תפגע בפונקציונאליות הכלי
.
פיתוח מנגנון פשוט וקטן שיותקן בחללים קיימים ולא מנוצלים במוצר
.
/ תכנון
שינוי מבנה החופה הקיימת להשגת נפח נדרש וצורת פתיחה
/
ניתוק מתאימה לפתרון
.
קיבוע אמין של המערכת לכלי הטייס לכל מתאר פעולה
.
התקנה פשוטה ובטיחותית
.
נתוני כלי הטיס
:
•
: חברה
microdrones GmbH
: דגם •
md4 100
•
משקל הכלי
: ]kg [ 5.5
•
מעטפת טיסה
] :m [ 120
המנועים עוברים
למצב
"
חופה פתוחה
"
הקפיצים הדרוכים
משתחררים
ומנתקים במהירות
את החופה העליונה
החופה העליונה
עפה כלפי מעלה
ומיתריה נמתחים
מתחיל תהליך
פריסת המצנח
הראשי למצב נר
ומיתרים מתוחים
שליחת אות חשמלי
על פי פורמט
ופרוטוקול ידוע אל
המנועים
זיהוי תקלה ע
י "
AFTS
מערכת
המצנח נפתח
ומתחיל תהליך מילוי
האוויר עד לפריסתו
המלאה
המצנח פרוס ומתוח
,
תהליך ההאטה
מסתיים עד למהירות
טרמינלית
דיאגרמת
שלבי פעולת המערכת
: